Tydzień Edukacji Globalnej

Tydzień Edukacji Globalnej w klasie 4 – podsumowanie działań! 🌍
W dniach 17–24 listopada 2025 r. realizowaliśmy w naszej klasie różnorodne aktywności w ramach TEG. To był czas rozmów, kreatywności i budowania postaw proekologicznych. 💚
✨ Co udało nam się zrobić?
• Wykonaliśmy klasową gazetkę poświęconą edukacji globalnej.
• Na plastyce rozmawialiśmy o tym, jak jesteśmy połączeni ze światem. Uczniowie wspólnie kolorowali mapę współzależności.
• Na muzyce dzieci uczyły się piosenki Majki Jeżowskiej „Moja planeta” i przygotowały plakat „SOS dla Ziemi”.
• Podczas lekcji wychowawczej oglądaliśmy bajkę „Ekologiczny dom” i rozmawialiśmy o codziennych sposobach dbania o planetę: segregacji śmieci, oszczędzaniu wody, gaszeniu światła, używaniu toreb wielorazowych.
🎯 Cele wychowawcze, które realizowaliśmy:
• otwartość na świat i innych ludzi,
• odpowiedzialność za środowisko i dobro wspólne,
• kształtowanie postaw proekologicznych,
• rozwijanie wrażliwości społecznej.
🎨 Dodatkowo na plastyce:
• Klasa 6 – rozmowa o globalnych współzależnościach, kolorowanie mapy oraz poznanie systemu Fair Trade.
• Klasa 3 – wykonanie plakatu „Nasza planeta – nasz dom
W ramach obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej uczniowie klasy 2 uczestniczyli w zajęciach poświęconych znaczeniu wody 💦we współczesnym świecie. Podczas lekcji dzieci poznały różne wodne katastrofy oraz dowiedziały się, jak wpływają one na dostęp ludzi do wody pitnej. Rozmawialiśmy również o tym, w jaki sposób klęski żywiołowe utrudniają dostęp do innych niezbędnych zasób, takich jak jedzenie, edukacja czy możliwość bezpiecznej zabawy. Uczniowie odkryli dlaczego tak wiele osób na świecie nadal nie mają dostępu do czystej wody. Największe zaskoczenie wywołała praca plastyczna, podczas której dzieci kolorowały planetę Ziemię, porównując ilość wody zdatnej do picia z powierzchnią lodów oraz zasobami wód słonych i słodkich, które nie nadają się do spożycia. Okazało się, że wody pitnej jest naprawdę niewiele! Zajecia były okazją do refleksji nad tym, jak ważne jest odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych.
🌍 Tydzień Edukacji Globalnej w klasie 7 🌍
Na podstawie filmów udostępnionych przez PAH uczniowie odkrywali, ile zasobów zużywa produkcja rzeczy, które kupujemy na co dzień.
💧 Czy wiedzieliście, że:
👖 jedna para jeansów to nawet 10 000 litrów wody?
🍫 A tabliczka czekolady potrafi „kosztować” środowisko ponad 1 700 litrów?
To zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie.
Efektem naszych rozmów są plakaty stworzone przez uczniów, które pokazują skalę zużycia wody i skłaniają do zastanowienia się nad tym, co naprawdę oznacza „kupować świadomie.
 
Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom za aktywne zaangażowanie w tegoroczne działania TEG. To był tydzień pełen refleksji, rozmów i inspirujących aktywności! 💚
Choć wydarzenia dobiegły końca, nasz interaktywny kalendarz TEG pozostaje otwarty.
Dzisiaj klasa 8 sprawdzała osobiście - DZIAŁA idealnie!
Zachęcamy, aby wracać do niego rodzinnie, wspólnie odkrywać treści, podsumowania i zdjęcia, a także wracać do tematów, które poruszaliśmy.
To świetna okazja, by kontynuować rozmowy o świecie, odpowiedzialności i globalnych wyzwaniach — nie tylko w szkole, ale też w domu. 🌱🤝
To świetna okazja, by kontynuować
Dziękujemy, że współtworzycie z nami szkołę świadomą i otwartą na świat! 💙🌍
FOTO FB
 
 
 

Opublikowano: 26 listopada 2025 20:19

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 1

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Sokółkach

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Sokółkach